Λαμπρόπουλος Βασίλης Γ.
Νέα στοιχεία και δεδομένα για το σκάφος που έχει ίσως όχι τυχαία το ίδιο όνομα με το μοιραίο ταχύπλοο
Η ταυτότητα και οι κινήσεις - τις κρίσιμες ώρες - των επτά επιβατών και
των οκτώ μελών του πληρώματος της θαλαμηγού «El Duende - που φέρεται να
συνέδραμαν τον 77χρονο χειριστή του ταχυπλόου είναι πλέον το μεγάλο
ζητούμενο στην έρευνα για τις συνθήκες του τραγικού ναυτικού
δυστυχήματος πριν από 10 ημέρες στην Αίγινα που κόστισε τη ζωή σε
τέσσερα άτομα.
Η θαλαμηγός αυτή έχει το ίδιο ακριβώς όνομα - και ίσως δεν πρόκειται για σύμπτωση - με το ταχύπλοο που σκόρπισε τον θάνατο. Είναι εντυπωσιακό ότι οι λιμενικές αρχές, παρότι αποκαλύπτεται η «συμμετοχή» της στην εξέλιξη του ατυχήματος, δεν αναζήτησαν τα στοιχεία των επιβατών της. Ιδιοκτήτης της θαλαμηγού φέρεται ότι είναι ο Αντρέα Καρλεβάρις, υπεύθυνος ναυτιλιακής εταιρείας με έδρα το Μονακό και την ιταλική πόλη Βιαρέτζιο, που φέρεται να έχει υπενοικιάσει τη θαλαμηγό σε ιδιώτες, τα ονόματα των οποίων κρατούνται «επτασφράγιστο» μυστικό. Με μεγάλο ζητούμενο αν πρόκειται για αλλοδαπούς επιχειρηματίες - από τη Βρετανία, αλλά και άλλη χώρα - που ενισχύουν οικονομικά ΜΚΟ που ανήκει σε συγγενείς του 77χρονου χειριστή του ταχυπλόου.
Η θαλαμηγός αυτή έχει το ίδιο ακριβώς όνομα - και ίσως δεν πρόκειται για σύμπτωση - με το ταχύπλοο που σκόρπισε τον θάνατο. Είναι εντυπωσιακό ότι οι λιμενικές αρχές, παρότι αποκαλύπτεται η «συμμετοχή» της στην εξέλιξη του ατυχήματος, δεν αναζήτησαν τα στοιχεία των επιβατών της. Ιδιοκτήτης της θαλαμηγού φέρεται ότι είναι ο Αντρέα Καρλεβάρις, υπεύθυνος ναυτιλιακής εταιρείας με έδρα το Μονακό και την ιταλική πόλη Βιαρέτζιο, που φέρεται να έχει υπενοικιάσει τη θαλαμηγό σε ιδιώτες, τα ονόματα των οποίων κρατούνται «επτασφράγιστο» μυστικό. Με μεγάλο ζητούμενο αν πρόκειται για αλλοδαπούς επιχειρηματίες - από τη Βρετανία, αλλά και άλλη χώρα - που ενισχύουν οικονομικά ΜΚΟ που ανήκει σε συγγενείς του 77χρονου χειριστή του ταχυπλόου.
Η θαλαμηγός αυτή βρισκόταν - σύμφωνα με στοιχεία ναυτιλιακών φορέων
- από τις 14 ως τις 16 Αυγούστου στην Αίγινα και λίγη ώρα μετά το
δυστύχημα αναχώρησε με προορισμό τη Ρόδο και τις τελευταίες ώρες
κατευθύνεται στη Λεμεσό...
Την ίδια ώρα ζητούμενο είναι οι κινήσεις και η εξαφάνιση της 65χρονης
συνεπιβάτιδας του ταχυπλόου που διαμένει στο Χαλάνδρι και δηλώνει
αισθητικός. Η 65χρονη σε σύντομη δήλωσή της σε εφημερίδα μίλησε για ένα
«τραγικό συμβάν όπου υπάρχει ευθύνη και των δύο οδηγών των πλοίων»,
καθώς και ότι «βρίσκεται σε νοσοκομείο για να της περιδέσουν τραύμα στο
πόδι», προκαλώντας νέα ερωτήματα για τον λόγο της φυγής της και αν έχει
επιβιβασθεί στην προαναφερόμενη θαλαμηγό.
Επίσης συγκεντρώνονται αναφορές ότι ο 77χρονος που παρουσίασε εκ των
υστέρων σειρά ιατρικών πιστοποιητικών για καρδιοαναπνευστικά και άλλα
προβλήματα υγείας είχε «ξεγελάσει» - δηλώνοντας σε αυτούς υγιέστατος
- ιατρούς και λιμενικούς που τον υποβοήθησαν να ανανεώσει την άδεια
οδήγησης του ταχυπλόου. Σε μια κίνηση που στάθηκε μοιραία.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, τις 2,5 ώρες που
μεσολάβησαν έως τη σύλληψή του ο 77χρονος οδηγός του ταχυπλόου «Duende»
ζήτησε τη βοήθεια ναυτικού με το όνομα David Michel Oscar που είναι
πλήρωμα της θαλαμηγoύ «El Duende».
Το γιοτ αυτό βρισκόταν σε κοντινό σημείο και οι επιβάτες του φέρεται να είχαν «άμεση επαφή» με τον 77χρονο.
Το «El Duende» είναι μια θαλαμηγός μήκους 47 μέτρων, που έχει
κατασκευασθεί το 1982, παλιότερα ονομαζόταν «Piano Bar», ενώ στις
καταγραφές του στίγματος εμφανίζει και το όνομα «Lady Hayat».
Τα τελευταία χρόνια εκινείτο συχνά στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο και τον
Φεβρουάριο του 2016 βρισκόταν στον Πειραιά. Σύμφωνα με ορισμένες
πληροφορίες και τα προηγούμενα χρόνια ελλιμενιζόταν στην Αίγινα.
Ως ιδιοκτήτης του πλοίου φέρεται η ναυτιλιακή εταιρεία ACPsurveyors με
έδρα το πριγκιπάτο του Μονακό. Ωστόσο παρότι υπάρχουν οι μαρτυρίες ότι
μέλη του πληρώματος της εν λόγω θαλαμηγού κλήθηκαν να βοηθήσουν τον
«άφαντο» επί 2,5 ώρες οδηγό του ταχυπλόου (που έχει το ίδιο όνομα με
αυτό του πολυτελούς γιοτ), οι λιμενικές αρχές δεν αναζήτησαν πληροφορίες
για τους επιβάτες του σκάφους και τι τους συνδέει με τους πρωταγωνιστές
του τραγικού συμβάντος.
Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές - χωρίς να έχουν επιβεβαιωθεί - επιβάτες
της θαλαμηγού ήταν επιχειρηματίες και άλλοι ιδιώτες που ενισχύουν
οικονομικά τη ΜΚΟ «Ενα παιδί, ένας κόσμος», που φέρεται να έχει
δημιουργήσει η κόρη του 77χρονου χειριστή του μοιραίου ταχυπλόου.
Στον διαδικτυακό ιστότοπο της εν λόγω ΜΚΟ υπάρχει μια γενική αναφορά για
«τα μέλη ενός ξένου Ιδρύματος που βοηθούν δύο ελληνικές οργανώσεις,
αλλά και παιδιά σε Ευρώπη αλλά και Νότια Αμερική».
Πάντως σε άλλη ΜΚΟ που συστεγαζόταν με την οργάνωση «Ενα παιδί, ένας
κόσμος» αρωγός ήταν βρετανικό ίδρυμα και μια αγγλίδα επιχειρηματίας που
απεβίωσε πριν από έναν χρόνο.
«Το Βήμα» επιχείρησε να επικοινωνήσει με εκπροσώπους της ΜΚΟ που
σχετίζεται με τον 77χρονο, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα. Αξιοσημείωτο είναι
ακόμη ότι ο 77χρονος φέρεται να έχει αναφέρει σε λιμενικούς ότι το
ταχύπλοο που οδηγούσε ανήκει σε «έναν παλιό άγγλο φίλο του».
Μεγάλα ερωτήματα παραμένουν ακόμη τι έχει συμβεί με την τέταρτη
επιβάτιδα του ταχυπλόου που δήλωσε σε σύντομη συνέντευξή της ότι
«γνωρίζω 25 χρόνια τον 77χρονο» και ότι μετά το ατύχημα έδωσε δείγμα
DNA, χωρίς ωστόσο να διευκρινισθεί ποιες ήταν οι κινήσεις της μετά το
συμβάν, γιατί εξαφανίστηκε και απέφυγε να δώσει κατάθεση και αν έχει
αναχωρήσει με τη θαλαμηγό «El Duende» που έφυγε αμέσως από την Αίγινα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου