Aύξηση του προϋπολογισμού για φαγητό και διασκέδαση, αύξηση
των αγορών μέσω διαδικτύου και εδραίωση του Νοεμβρίου ως εναλλακτικού
μήνα αγορών
Οι Έλληνες υπολογίζεται να ξοδέψουν 438 ευρώ
φέτος τα Χριστούγεννα, ενώ οι Ευρωπαίοι πρόκειται να ξοδέψουν κατά μέσο
όρο 517 ευρώ. Το 2016 ως πιο επιθυμητή επιλογή για τους Έλληνες
αναδεικνύεται το φαγητό και το ποτό, ενώ η δεύτερη επιλογή είναι τα
ρούχα και τα υποδήματα.
Τα βιβλία κατέλαβαν την τρίτη θέση, ενώ
τα... μετρητά, που βρίσκονται στην πρώτη θέση ως προς τις προτιμήσεις
των Ευρωπαίων καταναλωτών και ήταν πέρυσι πρώτα και στις προτιμήσεις των
Ελλήνων έπεσαν στην 6η θέση ως το πιο επιθυμητό δώρο για ενήλικες στην
Ελλάδα. Τα στοιχεία προέρχονται από την φετινή Χριστουγεννιάτικη Ερευνα
της Deloitte.
Οι
Ευρωπαίοι καταναλωτές, όπως και οι Έλληνες, εξακολουθούν να είναι
επιφυλακτικοί απέναντι στην εγχώρια και παγκόσμια οικονομική κατάσταση
και αυτή τους η στάση αντανακλάται και στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την
εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Η αύξηση του προϋπολογισμού
για φαγητό και διασκέδαση, η αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου και η
εδραίωση του Νοεμβρίου ως εναλλακτικού μήνα αγορών (περισσότερο έντονο
στις ευρωπαϊκές χώρες) είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που
παρουσιάζονται στην Ευρωπαϊκή Χριστουγεννιάτικη Έρευνα 2016 της
Deloitte.
Πρόκειται για τη 19η Χριστουγεννιάτικη έρευνα που πραγματοποιεί η Deloitte και την 7η κατά σειρά για την Ελλάδα.
Στην
έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 12 και 24 Οκτωβρίου 2016,
συμμετείχαν 9 ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Ιταλία,
Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ισπανία) και ρωτήθηκαν 6.580 καταναλωτές
ηλικίας μεταξύ 18 και 75 ετών, προκειμένου να καταγραφούν οι προθέσεις
τους για αγορές δώρων, δαπάνες σε φαγητό και χριστουγεννιάτικες εξόδους.
Οικονομικές προβλέψεις
Τη
φετινή χρονιά, κάθε ευρωπαϊκό νοικοκυριό σκοπεύει να ξοδέψει τα
Χριστούγεννα κατά μέσο όρο 517 ευρώ, ποσό που μειώθηκε κατά 1% σε σχέση
με τα 524 ευρώ που δαπάνησαν πέρυσι οι Ευρωπαίοι για τις
χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Η Δανία, η Ισπανία και η Ιταλία είναι οι
3 κορυφαίες χώρες από άποψη προγραμματισμένων δαπανών, ενώ το Βέλγιο
έπεσε από τη 2η στην 4η θέση και η Γερμανία παραμένει σταθερά στην 5η
θέση. Οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν 438 ευρώ τα φετινά
Χριστούγεννα, σε αντίθεση με τα 457 ευρώ που δήλωσαν οι ίδιοι ότι
ξόδεψαν το 2015.
Τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές τα φετινά Χριστούγεννα;
Για
ακόμα μια χρονιά, τα μετρητά είναι το πιο επιθυμητό δώρο για τους
Ευρωπαίους, ενώ παράλληλα κατατάσσεται στην 5η θέση ανάμεσα στα δώρα που
προσφέρονται πιο συχνά. Τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα, οι
σοκολάτες και τα είδη ένδυσης και υπόδησης είναι για ακόμα μια χρόνια τα
δώρα που κυρίως θα προσφέρουν οι καταναλωτές και τα φετινά
Χριστούγεννα, ενώ το φαγητό και το ποτό, τα προϊόντα ομορφιάς, τα
κοσμήματα και τα ρολόγια, οι δωροκάρτες και τα κουπόνια συμπληρώνουν τα
10 κορυφαία δώρα που αναμένεται να προσφερθούν περισσότερο σε ενήλικες.
Σχετικά με την ελληνική πραγματικότητα, οι καταναλωτές επιλέγουν για
τους ενήλικες το φαγητό και το ποτό, με 2η επιλογή τα είδη ρουχισμού και
υπόδησης, ενώ τα βιβλία καταλαμβάνουν την 3η θέση. Ταυτόχρονα, τα δώρα
που αναμένεται να προσφερθούν σε ενήλικες, εφήβους και παιδιά είναι τα
είδη ρουχισμού και υπόδησης και τα βιβλία, ενώ την 3η θέση ως πιθανότερο
δώρο σε παιδιά και εφήβους κατέχουν τα παιχνίδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου