Συμβούλιο προσωπικοτήτων θα έχει την εποπτεία της και υπουργός εγνωσμένου κύρους με πενταετή θητεία, οι προτάσεις του αντιπροέδρου τη Ακαδημίας Αθηνών Αντώνη Κουνάδη
Το κτίριο της Ακαδημίας Αθηνών
Της Μαριέττας Κοντογιαννίδου
Συχνά ακούγονται, σε δύσκολες στιγμές, φωνές, όπως «
πού είναι και τι κάνει η πνευματική ηγεσία του τόπου», κάθε φορά που
αντιμετωπίζουμε σοβαρά κοινωνικά, οικονομικά και εκπαιδευτικά θέματα. Και όμως, είναι παρούσα, αλλά ο λόγος
της δεν εισακούεται. Προσφάτως, πραγματοποιήθηκε στην Ακαδημία Αθηνών ημερίδα,
κατά την οποία, από διαπρεπείς ομιλητές εθίγησαν σημαντικά θέματα της
επικαιρότητας, όπως η παγκοσμιοποίηση, η εθνική ταυτότητα, το δημογραφικό, το
μεταναστευτικό, η γλώσσα και η παιδεία, αλλά αυτοί που θα έπρεπε να τους
ακούσουν, ήταν απόντες.
Θα
επικεντρώσουμε τη προσοχή μας στις πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις που ακούστηκαν
στην ομιλία του ακαδημαϊκού και αντιπροέδρου της Ακαδημίας Αθηνών Αντώνη Κουνάδη με τίτλο "Ανθρωπιστική Παιδεία, Γλώσσα, Εθνική Αγωγή". Στην ομιλία του αναφέρθηκε διεξοδικά στα τρία βασικά χαρακτηριστικά της εθνικής ταυτότητας: Γλώσσα, ιστορία, θρησκεία. Ιδιαίτερα για την Παιδεία και την Γλώσσα οι
προτάσεις του, όπως και εκείνες των άλλων ομιλητών, ευελπιστούμε ότι θα φτάσουν
στα ώτα των υπευθύνων που χειρίζονται τα εθνικά μας θέματα.
Ο ομιλητής ακαδημαϊκός κι αντιπρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών Αντώνης Κουνάδης |
Ο κ. Κουνάδης αναφέρθηκε στη βαθειά κρίση θεσμών και
αξιών που διέρχεται η χώρα μας και οφείλεται, όχι μόνο στην ολέθρια κακοδιαχείριση, αλλά στο σοβαρό
έλλειμμα ανθρωπιστικής παιδείας που οδήγησε στο σημερινό επίπεδο ηθικής
παρακμής που βιώνουμε με την κακοποίηση της γλώσσας, τη διαστρέβλωση της
ιστορίας, την κατάργηση των εθνικών παραδόσεων, που πλήττουν την παιδεία και τα βασικά χαρακτηριστικά της
ταυτότητας μας : γλώσσα, ιστορία, θρησκεία.
Η ανθρωπιστική
παιδεία, είναι σήμερα αναγκαία για την
νεολαία μας, διότι συμβάλλει στη δημιουργία πολιτών εφοδιασμένων με αντισώματα για την αντιμετώπιση
της διαφθοράς, της εγκληματικότητας, της μάστιγας των ναρκωτικών, της ανεργίας,
της κατάθλιψης, της απόγνωσης και της απογοήτευσης, με αποτέλεσμα, χωρίς ελπίδα
και όραμα στην Ελλάδα, να μεταναστεύουν κατά κύματα στο εξωτερικό.
Αναφερόμενος ο
κ. Κουνάδης στην Ελληνική γλώσσα, τόνισε την απαράμιλλη διαχρονικότητα της, τον
ανεξάντλητο πλούτο του λεξιλογίου της
που καλλιεργείται εδώ και 3.500 χρόνια
από τον ίδιο λαό, στον ίδιο τόπο, αλλά και στα πλήγματα που δέχτηκε από
τις λεγόμενες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, με την κατάργηση τόνων και
πνευμάτων, στη μείωση των ωρών διδασκαλίας των αρχαίων, γιατί… τάχα, είναι ξένη γλώσσα και δεν
σχετίζεται με την νεοελληνική…
Κι ενώ συμβαίνουν αυτά στην Ελλάδα, σε ξένες
χώρες από τη Χιλή και την Αλάσκα, έως την άλλη άκρη της γης, το Βλαδιβοστόκ και την Αυστραλία, εκδηλώνουν
ενδιαφέρον για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, αρχαίας και νέας! Η αποκοπή
της νεοελληνικής από τα αρχαία ελληνικά, οδηγούν στην αδυναμία έκφρασης των νέων, στους βαρβαρισμούς, στους
σολοικισμούς και στην παραμορφωτική
έκφραση του λόγου, όπως ακούμε συχνά και
από τους παρουσιαστές των
ραδιοτηλεοπτικών σταθμών. Χρειάζεται λοιπόν συνταγματική προστασία της γλώσσας, όπως σε όλες τις πολιτισμένες χώρες,
με επιτακτική την ανάγκη ριζικής
αναμορφώσεως των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης.
Προτάσεις για την Παιδεία
Το ακροατήριο στην ημερίδα της Ακαδημίας Αθηνών
|
Ο κ. Κουνάδης θεωρεί επιβεβλημένη την χάραξη μιας εθνικής πολιτικής για την Παιδεία
από ένα Συμβούλιο προσωπικοτήτων εγνωσμένου κύρους σε θέματα Παιδείας, συνταγματικά κατοχυρωμένο. Θα
διορίζεται από τη Βουλή με ισχυρή πλειοψηφία για μια 5ετία και θα έχει την
ευθύνη καταρτίσεως των προγραμμάτων και των τριών βαθμίδων της Εκπαιδεύσεως.
Μεταξύ δε των μέτρων που θα πρέπει να θεωρηθούν ως επείγοντα είναι:
α) Κατάργηση ή συγχώνευση
ΑΕΙ/ΤΕΙ και ανά τακτά χρονικά διαστήματα αυστηρή
αξιολόγησή τους.
β) Επανίδρυση της Τεχνικής
Παιδείας (κατώτερες, μέσες και ανώτερες σχολές επαγγελματικής κατάρτισης).
γ) ΄Ιδρυση μη κρατικών
πανεπιστημίων, τα οποία θα συμβάλλουν μέσω του ελεύθερου ανταγωνισμού των ΑΕΙ στην ποιοτική αναβάθμιση τους
και στην ανάδειξη των πλέον αξίων για την επιστημονική, κοινωνική, πολιτική και
αναπτυξιακή πορεία της χώρας,
δ) Αναμόρφωση των Αναλυτικών
Προγραμμάτων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης με επαναφορά των ωρών
διδασκαλίας στα γλωσσικά μαθήματα και
την ιστορία.
ε) Αξιολόγηση σχολικών μονάδων
και εκπαιδευτικών.
στ) Ενίσχυση της διδασκαλίας
των αρχαίων ελληνικών από το
πρωτότυπο.
ζ) Επανεξέταση όλων των
βιβλίων ιστορίας.
η)΄Ιδρυση Κλασσικών Λυκείων. (Στην Ιταλία,
πρόσφατα ιδρύθηκαν εκατοντάδες και στις Πανιταλικές εξετάσεις στα Αρχαία
Ελληνικά, δίδονται αρχαία κείμενα προς μετάφραση!).
Κάθε προσπάθεια αναβάθμισης
του πάσχοντος Εκπαιδευτικού μας Συστήματος, προϋποθέτει:
α)
την αυστηρά εφαρμογή των νόμων με παράλληλη αποκατάσταση της νομιμότητας.
β)
την απαλλαγή της Παιδείας από τον ασφυκτικό κομματικό και συντεχνιακό
εναγκαλισμό.
γ)
επικεφαλής του Υπουργείου Παιδείας να τεθεί για μια 5ετία, εγνωσμένου κύρους
κοινοβουλευτική ή εξωκοινοβουλευτική προσωπικότητα,
που θα απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της πλειοψηφίας της Βουλής.
Τέλος ο κ. Κουνάδης, αφού εκάλυψε και τα τρία βασικά
χαρακτηριστικά της εθνικής μας ταυτότητος,
κατέληξε ως εξής: «Η Οικονομική
εξαθλίωση, οι ασύμμετρες εξωτερικές
απειλές που δέχεται καθημερινά η χώρα μας, το οξύτατο μεταναστευτικό πρόβλημα σε συνδυασμό με την υπογεννητικότητα, καθιστούν εθνική
επιταγή την συστράτευση των
απανταχού της γης Συνελλήνων και όλων των δυνάμεων του έθνους, οικονομικών,
πολιτικών, πνευματικών, κοινωνικών με στόχο την ενίσχυση της χώρας μας
στους καίριους τομείς, της Παιδείας,
της Άμυνας και της Οικονομίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου