Του Γιάννη Κ. Τρουπή
Άλλες εποχές οι δρόμοι θα είχαν γεμίσει
διαδηλωτές που θα απαιτούσαν τον άμεσο καθαρισμό της περιοχής. Οι πιο
σκληροί μάλιστα από αυτούς θα ζητούσαν την άμεση παραίτηση του αρμόδιου
υπουργού, αν όχι ολόκληρης της κυβέρνησης.
Κάποιοι ίσως να επέλεγαν πιο ακτίβιστικες μεθόδους όπως αποκλεισμούς κεντρικών οδών, εισόδων υπουργείων κ.α. Πρόκειται ασφαλώς για εικόνες που όλοι έχουμε δει στο παρελθόν ακόμα και με μικρότερες αφορμές.
Κάποιοι ίσως να επέλεγαν πιο ακτίβιστικες μεθόδους όπως αποκλεισμούς κεντρικών οδών, εισόδων υπουργείων κ.α. Πρόκειται ασφαλώς για εικόνες που όλοι έχουμε δει στο παρελθόν ακόμα και με μικρότερες αφορμές.
Ο λόγος για τις περιβαλλοντικές και
οικολογικές οργανώσεις που «λάμπουν» δια της απουσίας τους εν μέσω της
πρωτοφανούς ρύπανσης στο Σαρωνικό κόλπο.
Για να είμαστε απολύτως δίκαιοι θα πρέπει να κάνουμε δυο εξαιρέσεις. Την Greenpeace, η οποία εξέδωσε ανακοίνωση ενώ παράλληλα έστειλε και ομάδα εθελοντών και την WWF Ελλάς που υπέβαλε μήνυση στην εισαγγελία πλημμελειοδικών Πειραιά, κάνοντας λόγο για περιβαλλοντικό έγκλημα που χρήζει παραδειγματικής τιμωρίας.
Ακόμα όμως και αυτές οι αντιδράσεις, άλλες εποχές ίσως να θεωρούνται πολύ «χαλαρές» και απλώς θα ήταν ένας κρίκος μιας αλυσίδας πιο δυναμικών αντιδράσεων.
Τι λοιπόν ακριβώς συμβαίνει και οι οργανώσεις αυτές σε συνδυασμό με τους εκπροσώπους των οικολογικών φορέων προτιμούν τελικά τις «χαμηλών τόνων» αντιδράσεις και όχι τις γεμάτες ορμή και ένταση που επέλεγαν μέχρι πρότινος;
Οι καλόπιστοι μιλούν για απλό
«εκσυγχρονισμό» των ακολουθούμενων πρακτικών, μια και οι μορφές
ακτιβισμού δεν έβγαλαν πουθενά. Οι κακόπιστοι «ψιθυρίζουν» κάτι περί
υπόγειων σχέσεων μεταξύ του σημερινού κυβερνητικού σχήματος και των
σχημάτων οικολογίας της χώρας. Ουδείς γνωρίζει ποια είναι η
πραγματικότητα και σαφώς κανείς δεν μπορεί να πάρει ξεκάθαρη θέση. Το
μόνο βέβαιο είναι ότι εάν η σημερινή οικολογική καταστροφή είχε γίνει
μερικά χρόνια πριν, η κατάσταση σίγουρα θα ήταν πιο διαφορετική, πιο
εκρηκτική.
Σε υψηλούς τόνους πάντως συνεχίζεται η
κόντρα κυβέρνησης ΝΔ για το συγκεκριμένο θέμα. Στην Πειραιώς μάλιστα
κάνουν λόγο για «δεινή κυβερνητική ήττα στο πρόσωπο του υπουργού
Ναυτιλίας» στον απόηχο της συνεδρίασης της επιτροπής περιβάλλοντος της
Βουλής, όπου ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης επέμεινε στην
αναγκαιότητα παραίτησης του κ.Κουρουμπλή.
Ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος υπήρξε
πρόεδρος της συγκεκριμένης επιτροπής, απηύθυνε πέντε συγκεκριμένα
ερωτήματα προς τον υπουργό Ναυτιλίας.
Ερώτηση πρώτη: Γιατί
δόθηκαν δύο παρατάσεις του αξιόπλοου του συγκεκριμένου πλοίου από την
Επιθεώρηση Πλοίων μέσα στο καλοκαίρι, ενώ το πλοίο βρισκόταν εντός του
Σαρωνικού και ήταν πολύ εύκολο να περιέλθει στην προβλεπόμενη τακτική
επιθεώρηση;
Δεύτερη ερώτηση: Τι ακριβώς έγινε τις κρίσιμες ώρες από την στιγμή που έγινε γνωστό στο Υπουργείο το συγκεκριμένο ναυάγιο μέχρι την κινητοποίηση όλων των αρμόδιων φορέων - δημοσίων και ιδιωτικών - για να περιοριστεί η έκταση της φυσικής καταστροφής;
Τρίτη ερώτηση: Γιατί έπρεπε να περάσουν τρεις ημέρες για να κινητοποιηθείτε ουσιαστικά, για να ενημερώσετε τους αρμόδιους φορείς και για να καταλάβετε τι ακριβώς είχε συμβεί. Γιατί αργήσατε, κύριε Υπουργέ, τρεις ημέρες να γυρίσετε από το Λονδίνο;
Τέταρτη ερώτηση: Γιατί καθυστερήσατε τέσσερις μέρες να ζητήσετε την βοήθεια του EMSA έτσι ώστε το πλοίο «AKTAIΑ», το οποίο βρίσκεται στο Αιγαίο, ακριβώς για αυτό τον λόγο, να παρέχει υπηρεσίες απορρύπανσης. Το δελτίο του EMSA είναι σαφές. Το ναυάγιο έγινε στις 9 Σεπτεμβρίου και «On 13 September, the Greek authorities requested the mobilisation of the Aktea».
Πέμπτη ερώτηση: Πότε ενημερώθηκαν πραγματικά οι Δήμαρχοι για το περιστατικό; Δεν γνωρίζατε ότι είχε διαφύγει κάποια κηλίδα και με βάση τους ανέμους, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος αυτή να κατευθυνθεί προς τις ακτές του Σαρωνικού;
Δεύτερη ερώτηση: Τι ακριβώς έγινε τις κρίσιμες ώρες από την στιγμή που έγινε γνωστό στο Υπουργείο το συγκεκριμένο ναυάγιο μέχρι την κινητοποίηση όλων των αρμόδιων φορέων - δημοσίων και ιδιωτικών - για να περιοριστεί η έκταση της φυσικής καταστροφής;
Τρίτη ερώτηση: Γιατί έπρεπε να περάσουν τρεις ημέρες για να κινητοποιηθείτε ουσιαστικά, για να ενημερώσετε τους αρμόδιους φορείς και για να καταλάβετε τι ακριβώς είχε συμβεί. Γιατί αργήσατε, κύριε Υπουργέ, τρεις ημέρες να γυρίσετε από το Λονδίνο;
Τέταρτη ερώτηση: Γιατί καθυστερήσατε τέσσερις μέρες να ζητήσετε την βοήθεια του EMSA έτσι ώστε το πλοίο «AKTAIΑ», το οποίο βρίσκεται στο Αιγαίο, ακριβώς για αυτό τον λόγο, να παρέχει υπηρεσίες απορρύπανσης. Το δελτίο του EMSA είναι σαφές. Το ναυάγιο έγινε στις 9 Σεπτεμβρίου και «On 13 September, the Greek authorities requested the mobilisation of the Aktea».
Πέμπτη ερώτηση: Πότε ενημερώθηκαν πραγματικά οι Δήμαρχοι για το περιστατικό; Δεν γνωρίζατε ότι είχε διαφύγει κάποια κηλίδα και με βάση τους ανέμους, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος αυτή να κατευθυνθεί προς τις ακτές του Σαρωνικού;
Σημείωση με νόημα: Η πρόεδρος της
επιτροπής περιβάλλοντος της Βουλής δεν σκέφτηκε να καλέσει στην
συνεδρίαση τους δημάρχους των περιοχών που έχουν πληγεί από την
πετρελαιοκηλίδα. Μια παράλειψη που διορθώθηκε μετά την παρέμβαση του κ.
Μητσοτάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου