Σε
τραγική θέση φαίνεται πως βρίσκεται η τουρκική Αεροπορία από την
έλλειψη πιλότων μαχητικών αλλά και μεταφορικών αεροσκαφών. Φυσικά το
πρόβλημα δεν είναι καινούργιο, αφού στην ουσία βρίσκεται στην
επικαιρότητα από την έναρξη των διώξεων του Ρ.Τ.Ερτογάν σε οποιονδήποτε
μπορεί να είχε και την παραμικρή σχέση με το «τρομοκρατικό δίκτυο», όπως
το ονομάζει το FETO του αυτοεξόριστου Φετουλάχ Γκιουλέν.
Έτσι από τους 1350 πιλότους συνολικά της ΤΗΚ, έχουν μέχρι τώρα απολυθεί οι 380, οι περισσότεροι έμπειροι πιλότοι μαχητικών, με αποτέλεσμα οι επιπτώσεις στην διαθεσιμότητα να είναι σημαντικές.
Το αποτέλεσμα είναι ότι η τουρκική Αεροπορία δεν έχει αρκετούς πιλότους για τα 240 μαχητικά αεροπλάνα τύπου F-16 και τα 49 παλαιότερα τύπου F-4Ε 2020 Terminator.
Πριν από την απόπειρα πραξικοπήματος αναλογούσαν 1,5 πιλότοι για κάθε αεροσκάφος ενώ τώρα 0,8. Η τουρκική Αεροπορία έχει χάσει εξ αιτίας της απόπειρας πραξικοπήματος «ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας και του know-how της» δήλωσε ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας Αρντά Μεβλέτογλου, στο πρακτορείο Reuters.
Οι ένοπλες δυνάμεις προσπαθούν βέβαια να βρουν νέους πιλότους, σκοντάφτουν όμως σε δυσκολίες διότι μετά τις «εκκαθαρίσεις» δεν υπάρχουν πλέον αρκετοί έμπειροι εκπαιδευτές. Γι αυτό και το υπουργείο Άμυνας τους αναζήτησε στο εξωτερικό.
Το Πακιστάν δήλωσε διατεθειμένο να στείλει εκπαιδευτές για τα F-16, αλλά το σχέδιο σκόνταψε αυτή τη φορά στις αντιρρήσεις των ΗΠΑ, αφού σύμφωνα με το συμβόλαιο αγοράς τους από την General Dynamics απαιτείται η σχετική άδεια της αμερικανικής κυβέρνησης.
Η Άγκυρα απέρριψε την προσφορά της Ουάσινγκτον να εκπαιδευτούν Τούρκοι πιλότοι στις ΗΠΑ, με την αιτιολογία ότι πρέπει να εξοικειώνονται με την τοπογραφία της Τουρκίας. Ο πραγματικός λόγος είναι όμως ότι οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι μπορεί να επηρεασθούν πολιτικά, δεδομένου ότι εχθρός του Ερντογάν, Γκιουλέν, ζει εξόριστος στην Πενσιλβάνια, σημειώνει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Ο Φετουλάχ Γκιουλέν φέρεται ότι είχε μεγάλη επιρροή στην τουρκική Αεροπορία, ο αρχηγός της μάλιστα Ακιν Εζτούρκ δικάζεται στη μαζική δίκη 486 στρατιωτικών φερομένων ως υποκινησάντων το πραξικόπημα. Μεταξύ δε αυτών περιλαμβάνονται και αρκετοί πιλότοι, οι οποίοι κατηγορούνται ότι ξεκίνησαν από την αεροπορική βάση Ακιντσί για να βομβαρδίσουν με F-16 το προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα.
Κατά τον Γενικό Εισαγγελέα της Άγκυρας, το κίνημα Γκιουλέν προσπαθούσε εδώ και χρόνια να ελέγξει την τουρκική Αεροπορία.
Οι γιατροί του στρατιωτικού νοσοκομείου Γκιούλχανε διαπίστωναν προβλήματα υγείας σε υποψήφιους πιλότους, όρασης ή καρδιακά, αποκλείοντάς τους και ενέκριναν άλλους του δικτύου Γκιουλέν. Τώρα οι πρώτοι θα ξεναεξεταστούν για να αντικαταστήσουν μερικούς από τους απολυθέντες, όπως γράφει η «Yeni Safak».
Η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να προσελκύσει πιλότους της πολιτικής Aεροπορίας να ενταχθούν στη πολεμική. Μόνο στην Turkish Airlines εργάζονται 800 πρώην πιλότοι της ΤΗΚ, αλλά μόνο 50 έκαναν την σχετική αίτηση. Η εξήγηση είναι ότι η αμοιβή τους στην τουρκική Αεροπορία είναι περί τα 3000 δολάρια, ενώ στην πολιτική πολύ περισσότερα.
Έτσι, η κυβέρνηση της Άγκυρας αναγκάστηκε να παρατείνει νομοθετικά την υποχρεωτική παραμονή των πιλότων της από 10 σε 18 χρόνια. Το ιδιαίτερο βρίσκεται όμως στο γεγονός ότι η ισχύς του νόμου αυτού είναι αναδρομική και έτσι οι πιλότοι της πολιτικής αεροπορίας πρέπει να υπολογίζουν με την επιστροφή τους στην ΤΗΚ!
Έτσι από τους 1350 πιλότους συνολικά της ΤΗΚ, έχουν μέχρι τώρα απολυθεί οι 380, οι περισσότεροι έμπειροι πιλότοι μαχητικών, με αποτέλεσμα οι επιπτώσεις στην διαθεσιμότητα να είναι σημαντικές.
Το αποτέλεσμα είναι ότι η τουρκική Αεροπορία δεν έχει αρκετούς πιλότους για τα 240 μαχητικά αεροπλάνα τύπου F-16 και τα 49 παλαιότερα τύπου F-4Ε 2020 Terminator.
Πριν από την απόπειρα πραξικοπήματος αναλογούσαν 1,5 πιλότοι για κάθε αεροσκάφος ενώ τώρα 0,8. Η τουρκική Αεροπορία έχει χάσει εξ αιτίας της απόπειρας πραξικοπήματος «ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας και του know-how της» δήλωσε ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας Αρντά Μεβλέτογλου, στο πρακτορείο Reuters.
Οι ένοπλες δυνάμεις προσπαθούν βέβαια να βρουν νέους πιλότους, σκοντάφτουν όμως σε δυσκολίες διότι μετά τις «εκκαθαρίσεις» δεν υπάρχουν πλέον αρκετοί έμπειροι εκπαιδευτές. Γι αυτό και το υπουργείο Άμυνας τους αναζήτησε στο εξωτερικό.
Το Πακιστάν δήλωσε διατεθειμένο να στείλει εκπαιδευτές για τα F-16, αλλά το σχέδιο σκόνταψε αυτή τη φορά στις αντιρρήσεις των ΗΠΑ, αφού σύμφωνα με το συμβόλαιο αγοράς τους από την General Dynamics απαιτείται η σχετική άδεια της αμερικανικής κυβέρνησης.
Η Άγκυρα απέρριψε την προσφορά της Ουάσινγκτον να εκπαιδευτούν Τούρκοι πιλότοι στις ΗΠΑ, με την αιτιολογία ότι πρέπει να εξοικειώνονται με την τοπογραφία της Τουρκίας. Ο πραγματικός λόγος είναι όμως ότι οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι μπορεί να επηρεασθούν πολιτικά, δεδομένου ότι εχθρός του Ερντογάν, Γκιουλέν, ζει εξόριστος στην Πενσιλβάνια, σημειώνει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Ο Φετουλάχ Γκιουλέν φέρεται ότι είχε μεγάλη επιρροή στην τουρκική Αεροπορία, ο αρχηγός της μάλιστα Ακιν Εζτούρκ δικάζεται στη μαζική δίκη 486 στρατιωτικών φερομένων ως υποκινησάντων το πραξικόπημα. Μεταξύ δε αυτών περιλαμβάνονται και αρκετοί πιλότοι, οι οποίοι κατηγορούνται ότι ξεκίνησαν από την αεροπορική βάση Ακιντσί για να βομβαρδίσουν με F-16 το προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα.
Κατά τον Γενικό Εισαγγελέα της Άγκυρας, το κίνημα Γκιουλέν προσπαθούσε εδώ και χρόνια να ελέγξει την τουρκική Αεροπορία.
Οι γιατροί του στρατιωτικού νοσοκομείου Γκιούλχανε διαπίστωναν προβλήματα υγείας σε υποψήφιους πιλότους, όρασης ή καρδιακά, αποκλείοντάς τους και ενέκριναν άλλους του δικτύου Γκιουλέν. Τώρα οι πρώτοι θα ξεναεξεταστούν για να αντικαταστήσουν μερικούς από τους απολυθέντες, όπως γράφει η «Yeni Safak».
Η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να προσελκύσει πιλότους της πολιτικής Aεροπορίας να ενταχθούν στη πολεμική. Μόνο στην Turkish Airlines εργάζονται 800 πρώην πιλότοι της ΤΗΚ, αλλά μόνο 50 έκαναν την σχετική αίτηση. Η εξήγηση είναι ότι η αμοιβή τους στην τουρκική Αεροπορία είναι περί τα 3000 δολάρια, ενώ στην πολιτική πολύ περισσότερα.
Έτσι, η κυβέρνηση της Άγκυρας αναγκάστηκε να παρατείνει νομοθετικά την υποχρεωτική παραμονή των πιλότων της από 10 σε 18 χρόνια. Το ιδιαίτερο βρίσκεται όμως στο γεγονός ότι η ισχύς του νόμου αυτού είναι αναδρομική και έτσι οι πιλότοι της πολιτικής αεροπορίας πρέπει να υπολογίζουν με την επιστροφή τους στην ΤΗΚ!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου